خدمات بهداشتی و درمانی کارگران در قانون

پنجشنبه 18 آذر 1400
12:48
vakil

وكيل در مشهد

ثانیه 147. دولت خدمات بهداشتی و درمانی را برای کارگران و کشاورزان مشمول این قانون و خانواده های آنها فراهم می کند.

ثانیه 148. کارفرمایانی که کارگاه آنها مشمول این قانون می باشد باید کارگران خود را طبق قانون تامین اجتماعی بیمه کنند.

ثانیه 149. کارفرمایان باید در صورت لزوم با تعاونی های مسکن در صورت وجود همکاری و در غیر این صورت مستقیماً با کارگران بی خانمان برای تهیه مسکن شخصی مناسب همکاری کنند. همچنین کارفرمایان کارگاه‌ها و بنگاه‌های بزرگ موظفند در مجاورت محل کار یا سایر مکان‌های مناسب اقدام به ساخت مسکن کنند.

تبصره 1 - دولت در این خصوص حسب ضرورت از طریق تسهیلات بانکی و همچنین وزارت مسکن و شهرسازی، شهرداری ها و سایر سازمان های ذیربط همکاری خواهد کرد.

تبصره 2 - نحوه و میزان همکاری و مشارکت کارگران، کارفرمایان و سازمانهای دولتی و کارگاههای بزرگ مشمول این بند در آیین نامه ای خواهد بود که توسط وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت کار و امور اجتماعی تهیه می شود. مسکن و شهرسازی و تصویب هیأت وزیران.

ثانیه 150. كليه كارفرمايان مشمول اين قانون مكان مناسبي را در محل كار براي اقامه نماز اختصاص دهند. کارفرمایان موظفند در ماه مبارک رمضان به منظور انجام شعائر دینی و در نظر گرفتن نیاز روزه داران با همکاری جوامع اسلامی، شوراهای اسلامی کار و سایر نمایندگان قانونی کارگران، شرایط کار و ساعت کار را تنظیم کنند. به گونه ای که ساعات کار مانعی برای اقامه روزه نباشد. همچنین مقداری از وقت کار را برای نماز و افطار هنگام غروب آفتاب و غذای سحر را قبل از شروع روزه بگذارند.

ثانیه 151. کارفرمایان در کارگاههایی که دور از مناطق مسکونی و در سایر کارگاههایی که برای انجام نوع خاصی از کار برای مدت معین در نظر گرفته شده است (راهسازی و مانند آن) سه وعده غذایی مناسب (صبحانه، ناهار و ناهار) برای کارگران خود تهیه کنند. شام) که حداقل یکی از آن باید شامل غذای گرم باشد. در این گونه کارگاه ها بسته به فصل، مکان و زمان، خوابگاه مناسب برای کارگران ایجاد می شود.


[ بازدید : 1 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله حقوقی صلح وسازش است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]